reklama

Ako som sa konečne dostal k zápisniciam

Po dlhej dobe.....to konečne prišlo. Dočkal som sa sprístupnenia zápisníc z rokovaní nášho obecného zastupiteľstva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Žiadal som ich o sprístupnenie všetkých zápisníc a uznesení za tento a minulý rok. Na poslednom "neverejnom" zasadnutí OZ sa poslanci uzniesli, že mi sprístupnia informácie o ktoré som žiadal v žiadosti podľa infozákona .

Bol som prekvapený, že túto vec prijímali v uznesení, pretože sprístupňovaním informácií sa zaoberá osobitný zákon, ktorý jasne vymedzuje čo sa môže sprístupniť, čo sa musí sprístupniťa kto je za to zodpovedný.

V tomto prípade je zodpovedný starosta anepotrebuje na to súhlas zastupiteľstva, pretože čo musí sprístupniť ačo nesmie mu ukladá už vyššie spomenutý zákon. Starosta mi poslal list aby som si po ne prišiel osobne na Obecný úrad. Po mojom príchode na úrad, zistili, že nemajú dosť papiera v kopírke. Tak som išiel domov po svoj scaner a počítač a oskenoval som si to sám. Kvôli krátkosti času som si stihol oskenovať zápisnice len za tento rok. Po zápisnice za minulý rok pôjdem neskoršie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to síce trošku krkolomný proces, ale hlavné je, že som sa k tomu konečne dostal.

Zápisnicu z posledného zasadnutia som už aj dal na internet (už)neoficiálneho webu Starej Huty. Ostatné tam dám tiež, len ich musím upraviť v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. 

Prečo som o sprístupnenie týchto materiálov tak dlho bojoval? (približne dva roky)

Je to jednoduché. Týmto počinom sa Stará Huta konečne preniesla z obdobia praveku informovanosti do obdobia aspoň nejakého stredoveku. Takéto informácie je už uplne normálne mať na webových stránkach obcí. Napríklad www.stozok.sk , alebo www.obeckrivan.sk . Je predsa úpne normálne vedieť o čom rokujú nami zvolení predstavitelia (starosta, poslanci). Už tu nevládne komunizmus, kde takéto veci boli tajné. Zverejňovanie aj týchto informácií určite buduje povedomie občanov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď tak zhodnotím tie bezmála dva roky počas ktorých som sa dožadoval týchto informácií, bolo toho ozaj veľa. Veľa slov, odmietania, posmechu, ale aj dobre mienených rád, nepriateľov, ale aj skutočných priateľov, kontaktov na mne úplne neznámych ľudí, ktorí mi písali a pomáhali. 

Ďakujem všetkým, ktorí mi pomohli.

Môžem napísať, že to stálo za to. 

Milan Vajo

Milan Vajo

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dedinčan a aj ním ostanem. Mám rád vietor, slnko, vrchy a slobodu. Zoznam autorových rubrík:  Moja dedinaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu