reklama

Nekompetentný alebo neschválený?

Konečne mi prišiel list od starostu, lenže jeho znenie je trošku iné ako som čakal. Mal mi poslať list o mojej nekompetentnosti vedenia webovej stránky Starej Huty. Takže som čakal, že sa možno dozviem aj dôvod takéhoto rozhodnutia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
úroda tohto roku bola...
úroda tohto roku bola... 

Lenžeon mi napísal, že som nebol schválený za správcu webovej stránky. Asi sineprečítal uznesenie, kde sapíše, že som nekompetentný. Nekompetentný a neschválený sú podľa mňa dve rôzneveci. Určite aspoň v tomto prípade. (Foto listu a uznesenia nájdete na konci článku.)

Predpár rokmi som navrhol ešte minulému starostovi, že môžem urobiť jednoduchúwebovú prezentáciu našej obce. On súhlasil a bez problémov sme sa dohodli,ako by mohla vyzerať. Rozhodli sme aj, že bude mať adresu www.shuta.sk. Za jej zhotovenie som nechcelžiadne peniaze, chcel som urobiť niečo pre našu obec. Videl som, že prezentáciana internete má význam a keďže to nikto predo mnou neurobil, podujal somsa na to ja.
Webová stránka postupom času rástla,vylepšoval som ju, spolupracujem na nej s tretími ľuďmi, ktorí mi pomáhajúz odbornými príspevkami (spracovanie reliéfu, ...), mám plán rozvojastránky na pár rokov dopredu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôrprišiel čas na vylepšenie stránky, aby som ju dostal na štandard ostatných, jejpodobných stránok. Chcem dávať na webovú stránku, okrem iného, aj všetky možnévýstupy z Obecného úradu. Sú to najmä uznesenia a zápisnicez OZ, návrh rozpočtu obce, VZN, PHSR, rôzne tlačivá a dokumenty nastiahnutie, atď. Tak ako je to už bežné aj na iných dobrých stránkach obcí.Ďalej tam plánujem dávať napríklad zoznam služobných ciest predstaviteľovsamosprávy, prezenciu poslancov a veľa iných vecí. Približne tak, ako toje aj na stránke mesta Šaľa: http://sala.sk/cms/index.php?id=259. V konečnom dôsledku by som chcel dávať na našu webovú stránku všetkyveci, na ktoré sa používajú prostriedky z verejných zdrojov (z peňazí daňovýchpoplatníkov). Aj zákon odporúča zverejňovať čo najväčší okruh aj takýchtoinformácií. Myslím, že naši občania by to len uvítali. Bol by to krok k nim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Medzitýmprišiel nový starosta. Všetko bolo v poriadku, až kým som nehovoril, ženapríklad je potrebné vyvesiť pozvánku na zasadnutie OZ, že je potrebné vyvesiťna nástenku aj uznesenia aj zápisnicu z OZ. Vždy boli nejaké zvláštnevýhovorky, prečo to nie je. Však o tom som písal vuž predchádzajúcich článkoch. V tom čase bolo potrebné zmeniť doménustránky – zmeniť jej názov. Predtým mala naša stránka adresu www.shuta.sk a po novom má adresu www.starahuta.sk. Urobil som to, pretožesom zistil, že veľa ľudí malo na začiatku problémy nájsť našu stránku nainternete. Teraz je to už v poriadku. Pôvodný názov platil Obecný úrad,nový názov platím už ja. Stalo sa to preto, že s novým starostom sa mi užťažko rozprávalo (keďže som ho vždy na niečo upozorňoval...), tak som sipovedal, že teraz to ešte zaplatím ja a potom sa to vyrieši. Nevyriešilosa nič. A ja som ešte vždy majiteľom novej stránky. Doteraz starostu webstránka obce vôbec, vôbec nezaujímala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Terazmi chcú zobrať spravovanie stránky. Pokladám to za prejav hrubej arogancie abezočivosti najmä zo strany nášho starostu. Nepáči sa mu, že upozorňujem naveci, ktoré by mali byť inak. A že o všetkom verejne píšem.

A čo ďalej?

Budemnaďalej spravovať stránku Starej Huty tak ako doteraz. Odovzdal by somsprávcovstvo, len keby môj nástupca vedel nadviazať na stúpajúcu kvalitustránky. A to nie je tento prípad. Obávam sa, že by stránka v tejtopodobe skončila.

Nemámobavy, že by som nemal čo dávať na stránku. Keď som doteraz musel od starostuťahať informácie len cez žiadosti, na ktoré musí odpovedať každému (zákono slobodnom prístupe k informáciám), tak môžem aj odteraz. V tejtochvíli má už starosta ďalšiu moju žiadosť na stole. Chcem zverejniť doterajšieuznesenia a zápisnice za rok 2007 a 2008. Ak ani v tomto prípade nebude konať tak,ako mu to ustanovuje zákon, pripraví obec o 50 000 Sk. Je to na ňom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kebysa zaujímal o veci, tak sme tento rok mohli dostať od Slovenskej agentúryživotného prostredia do 200 000 Sk na obnovu dediny. Stačilo o ne požiadaťa troška sa pousilovať. Za pokus to stálo. Škoda tých peňazí. Viac na: http://www.sme.sk/c/3512198/obce-mozu-ziskat-peniaze-na-obnovu-dediny.html

PS:Dopočul som sa, že neschválili projekt na predĺženie vodovodu a starostatvrdí, že kvôli mne :-). Chcel bysom mať takú moc. Viacero vecí by som urobil inak.
Pretoho, kto by chcel skutočne vedieť prečo neschválili projekt, nech sa pýtastarostu na ozajstný dôvod a nie výhovorky. Možno zistí, že dôvod je tocelkom jednoduchý.

Aby ste si mohli urobiť dokonalý obraz, priložil som list od starostu aj príslušné uznesenie.


List od starostu:

Obrázok blogu

Príslušné uznesenie: Tú redakčnú radu chápem ako redakčnú radu pre webovú stránku. Ak by mali jej členky nejaké návrhy pre zlepšenie webovej stránky, veľmi rád sa na to pozriem.

Obrázok blogu

Nateraz je to všetko. Ďakujem, že ste dočítali až do konca.

Milan Vajo

Milan Vajo

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dedinčan a aj ním ostanem. Mám rád vietor, slnko, vrchy a slobodu. Zoznam autorových rubrík:  Moja dedinaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu