reklama

Stará Huta má dve webové stránky

Ak ste doteraz nevedeli, ktorá obec na Slovensku má dve webové stránky, teraz to už viete. Aj keď predpokladám, že sa takých obcí môže nájsť aj viac. Už ale nepredpokladám, že k nim prišli rovnakým spôsobom ako to bolo u nás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
fotka už (ne)oficiálnej webovej stránky Starej Huty
fotka už (ne)oficiálnej webovej stránky Starej Huty (zdroj: mv)

 Na samom začiatku mala Stará Huta iba jednu webovú stránku, ktorá bola oficiálna. Spolupracoval som na nej so starostom a vedelo o tom aj zastupiteľstvo. Starosta mi dodal všetky materiály, ktoré som potreboval (napr. históriu obce), požičal mi fotoaparát, aby som mohol dať na stránku aj fotografie. Dlhý čas bolo všetko v poriadku, obec platila jej umiestnenie na internete a ja som sa staral o jej vylepšovanie. 

Medzitým prišiel nový starosta. Keďže som asi na každom zasadnutí mal nejakú pripomienku, napr. že zas nebola na obecnej tabuli vyvesená pozvánka na zasadnutie obecného zastupiteľstva, že by som chcel dať na webovú stránku našej obce aj zápisnice a uznesenia zo zastupiteľstva a rôzne takéto veci, tak po nejakom čase sa mi so starostom už ťažko komunikovalo. Keď potom prišla ďalšia faktúra na zaplatenie webovej stránky obce, rozhodol som sa, že tentoraz ju zaplatím ja a keď sa komunikácia medzi mnou a starostom zlepší, vyrieši sa aj tento problém. Neskôr bolo potrebné kvôli lepšiej dostupnosti zmeniť názov stránky z www.shuta.sk na www.starahuta.sk. Aj tento prechod som financoval z vlastného vrecka. Lenže týmto krokom som sa stal majiteľom nového názvu a tým pádom celej webovej stránky Starej Huty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzitým sa komunikácia medzi mnou a starostom vyostrila. Bolo to najmä preto, lebo som svoje pripomienky už nehovoril len osobne, ale začal ich písať aj sem na blog. Rozhodol som sa tak preto, že osobné rozprávanie podľa mňa nemalo veľký účinok.

Písaním tohoto blogu som si tak znepriatelil starostu a niektorých poslancov, až sa rozhodli, že mi spravovanie webovej stránky zoberú. Píše sa o tom v tejto zápisnici (uznesenie č. 80/2008). Keď sa dozvedeli, že som majiteľom obecnej webovej stránky a nemôžu mi ju teda zobrať, dali si urobiť novú webovú stránku. Tento krok už nepovažovali za potrebné prijímať v uznesení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja sa teším, že Obecný úrad financuje novú webstránku. Pretože ak chcú, aby bola navštevovaná a aktuálna, musia sa o ňu starať. To znamená dávať na ňu viac a viac aktuálnych a originálnych informácií, a tak týmto spôsobom uľahčovať občanom prístup k rôznym informáciám. Nielen povedať, že keď niekto niečo chce - nech si po to príde na Obecný úrad! V dnešnej dobe internetu sa kladie dôraz na bezproblémový a otvorený prístup k informáciam. Nie každý, kto by chcel vedieť o čom sa rokovalo na zasadnutí by si prišiel pozrieť zápisnicu na Obecný úrad.

To je aj môj cieľ: všetko čo je možné, zverejňovať pre občanov na internete. Je toho naozaj dosť. Ak sa o toto nebudú tvorcovia novej stránky usilovať, ešte viac znemožnia sami seba a budú to len vyhodené peniaze. Ja platím ročne za stránku 1243 Sk a Obecný úrad platí za stránku asi 2270 Sk. Viac platia preto, lebo si objednali vyššiu verziu hostingového balíka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasný stav je teda taký, že Stará Huta má dve webové stránky: oficiálnu www.obecstarahuta.sk a už (ne)oficiálnu - www.starahuta.sk.

Milan Vajo

Milan Vajo

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dedinčan a aj ním ostanem. Mám rád vietor, slnko, vrchy a slobodu. Zoznam autorových rubrík:  Moja dedinaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu